Dobre praktyki SpołEd – jak uczyć kompetencji cyfrowych

W marcu ukazała się publikacja Dobre praktyki SpołEd. Jak uczyć kompetencji cyfrowych w bibliotece, prezentująca praktyki edukacyjne wraz z przydatnymi wskazówkami dotyczącymi organizacji inicjatyw, które popularyzują otwarte zasoby edukacyjne (OZE) i rozwijają kompetencje cyfrowe. Publikacja skierowana jest do wszystkich bibliotekarzy i bibliotekarek – zarówno tych, którzy mają wysoko rozwinięte kompetencje cyfrowe i wiedzę dotyczącą OZE, jak i do tych, dla których jest to zupełnie nowy temat – niezależnie od typu biblioteki, choć szczególnie przyda się bibliotekarzom z bibliotek publicznych, pedagogicznych czy pracownikom instytucji kultury. Publikacja jest opatrzona licencją CC BY 4.0 i dzięki otwartości zasobów wykorzystanych w ramach opisanych dobrych praktyk, promuje dzielenie się, wymianę doświadczeń i twórcze wykorzystywanie już istniejących materiałów.