Portal EBIB funkcjonuje już od 1999 roku, będąc bardzo opiniotwórczym medium i mając ugruntowaną w środowisku bibliotekarskim. Jest organizatorem różnych wydarzeń bibliotekarskich (np. Tydzień Open Access), konferencji bibliotecznych itp. Stowarzyszenie EBIB współpracuje z wieloma instytucjami w kraju i za granicą, szczególnie tymi, które realizują podobne cele. Najwięcej podmiotów współpracy mamy wśród bibliotek, zarówno akademickich, jak i publicznych, pedagogicznych czy szkolnych. EBIB jest także członkiem Koalicji Otwartej Edukacji, gdzie realizuje idee otwierania zasobów edukacyjnych, naukowych i kulturalnych.
Statystyki wskazują, że EBIB jest regularnie odwiedzany przez około 92 000 unikalnych użytkowników, z czego 68 000 to użytkownicy stale powracający. Serwis jest bardzo wysoko pozycjonowany w wyszukiwarkach, przede wszystkim zaś w Google. Po wprowadzeniu w wyszukiwarkę zapytania związanego z bibliotekami i bibliotekarstwem niemal zawsze EBIB znajduje się na pierwszej stronie listy wyników.
Wydawane cyklicznie czasopismo branżowe „Biuletyn EBIB” jest bardzo często cytowane w wielu naukowych publikacjach, dzięki czemu również archiwalne numery notują wysoką oglądalność. Ponadto Stowarzyszenie EBIB wydaje serię Wydawnictwa zwarte, w której zamieszczane są publikację będące odpowiedzią na zapotrzebowanie czytelników. Publikacje zwarte w niektórych przypadkach są drukowane i rozsyłane (gratis) do bibliotek.
W serwisie chętnie współpracujemy z różnymi firmami, nie tylko z branży „bibliotecznej”, a wachlarz możliwości takiej współpracy jest ogromny.
Kampania banerowa
Banery reklamowe mają wiele zalet. Przyciągają uwagę czytelnika, prowokują do „kliknięcia”, budują świadomość marki itd. W EBIB banery pojawiają się w prawej kolumnie serwisu lub w nagłówku.
Koszty usługi do negocjacji.
Reklama w czasopiśmie Biuletyn EBIB
Możliwości reklamy jest bardzo wiele – artykuł sponsorowany, logo na stronie głównej numeru, logo firmy w każdym z artykułów i wiele innych.
Kampania w każdym przypadku jest przygotowywana indywidualnie, generuje więc różne koszty.
Reklama w wydawnictwie zwartym
Koszty takiej reklamy są zależne od publikacji oraz formy (wyłącznie elektroniczna czy też elektroniczna i papierowa).
Konkursy dla czytelników
Możliwe jest przygotowanie kampanii, w której zakłada się aktywny udział czytelników, czy też badań ankietowych wśród czytelników na zadany temat.
Kampania w mediach społecznościowych
Facebook, Twitter, Google+
KONTAKT
Anna Filipowicz
Stowarzyszenie EBIB
anna.filipowicz@ebib.pl
kom. 605618715