Serwis Elektroniczna Biblioteka Pedagogiczna SBP planuje na przełomie stycznia i lutego 2015 r. realizację bezpłatnych webinariów poświęconych zagadnieniom społecznościowego pozyskiwania funduszy na realizację projektów bibliotecznych i działalność bibliotek.
W trakcie webinarium Crowdfunding jako alternatywne źródło pozyskiwania funduszy na projekty biblioteczne zaprezentowane zostaną istniejące modele finansowania społecznościowego i rodzaje inicjowanych projektów. Szczególna uwaga prowadzących skupi się na omówieniu wybranych polskich przykładów platform crowdfundingowych i dokonaniu ich oceny pod kątem efektywności prowadzonych inicjatyw, ze szczególnym uwzględnieniem tych realizowanych przez biblioteki.
Webinarium Crowdsourcing – Wykorzystywanie potencjału intelektualnego użytkowników w działalności bibliotek poświęcone będzie przedsięwzięciom inicjowanym przez archiwa, muzea i biblioteki. Webinarium przybliży istotę crowdsourcingu, a zwłaszcza jego internetową odmianę, oraz przykłady wykorzystania jego mechanizmów w bibliotekach.
Osoby zainteresowane udziałem w webinariach prosimy o wypełnienie krótkiej ankiety. Zebrane za pomocą ankiety informacje posłużą organizatorom do ustalenia optymalnych dla Państwa godzin realizacji spotkań i zebrania grupy uczestników. Ze względów technicznych grupy nie mogą liczyć więcej niż 50 osób. Zapraszamy do wypełniania ankiety zamieszczonej pod poniższym linkiem: http://www.bptorun.edu.pl/limesurvey/index.php/survey/index/sid/185582/newtest/Y/lang/pl.
Redakcja serwisu Elektroniczna Biblioteka Pedagogiczna SBP