Aplikacje mobilne w kulturze – warsztaty NInA

26 października Narodowy Instytut Audiowizualny organizuje konferencję z warsztatami „Seminarium Audiowizualne – Aplikacje mobilne w kulturze” poświęcone użyciu nowoczesnych technologii, w tym aplikacji mobilnych w działalności bibliotek, domów kultury i innych instytucji sektora GLAM. Link do wydarzenia na stronie NInA: http://www.nina.gov.pl/wydarzenia/aplikacje-mobilne-w-kulturze-seminarium-audiowizualne/. Rejestracja: https://forms.nina.gov.pl/seminarium-audiowizualne/.PROGRAM:

9:30 Rejestracja
10:00-11:00 Aplikacje mobilne w bibliotece i domu kultury | Sylwia Żółkiewska
Sala Ziemia Obiecana
Prezentacja przykładów zajęć bibliotecznych z aplikacjami mobilnymi. Studium przypadku: projekt Tablety w Twojej Bibliotece FRSI. Finansowanie zakupu urządzeń mobilnych dla biblioteki lub warsztatów tworzenia aplikacji mobilnych.
11:00-12:00 User Experience w instytucjach kultury |Prowadzący: Adam Heleniak
Sala Ziemia Obiecana
12:00-13:00 Przerwa lunchowa
Klubokawiarnia Cafe Gorączka
13:00-16:00 Warsztaty (15 osób w każdej grupie)
Sale Minimax, Wielka Gra i Archiwum NInA

WARSZTAT A. Jak tworzyć ciekawe materiały audiowizualne? Prowadząca: Paulina Jędrzejewska. Jak aplikacje mogą wspomóc promocję instytucji? Przyjrzymy się programom do zarządzania profilami społecznościowymi instytucji, do zarządzania projektami (Asana), do animacji poklatkowej i tworzenia gifów (Pixlr, Legend, Vine), do tworzenia filmów i interaktywnych grafik (Magisto, Thinkling, Popplet).

WARSZTAT B. Aplikacje mobilne w ofercie edukacyjnej bibliotek | Prowadząca: Noemi Gryczko. Jak poszerzyć ofertę edukacyjną biblioteki z pomocą bezpłatnych aplikacji mobilnych? Jak i dlaczego aplikacje są stosowane w edukacji w Polsce i na świecie (szkoła z iPadem)? Aplikacje i gry edukacyjne (do nauki języków, biologii, geografii: Skeleton, 2048, Słówka, Duolingo). Wirtualne zwiedzanie, czyli kultura w smartfonie (Wiki Art, Google Art). Aplikacje z rozszerzoną rzeczywistością (Spacecraft, Anatomy, Gniezno 3d). Aplikacje do programowania bez konieczności kodowania (ScratchJr). Multimedialne bajki dla dzieci, tablety w bibliotece – scenariusze i materiały edukacyjne, link do przyszłości: roboty i drony (aplikacje symulujące) i projekt Google Expeditions.

WARSZTAT C. Grywalizacja i tworzenie gier. Prowadząca: Małgorzata Rycharska
Jak i dlaczego warto wprowadzać grywalizację do biblioteki? Ciekawe przykłady grywalizacji w Polskich i zagranicznych bibliotekach (Planeta Zaginionych Książek). Jak tworzyć proste gry społeczne i integracyjne dla różnych grup wiekowych, jak wykorzystywać je w pracy biblioteki? Jakie bezpłatne aplikacje i programy mogą pomóc w projektowaniu prostych gier (Reggeo, Geocaching, Action Bound)? Skąd czerpać wiedzę i inspiracje?

WARSZTAT D. Zróbmy sobie aplikację mobilną. Prowadząca: Sylwia Żółkiewska
Jak tworzyć aplikacje mobilne bez programowania? Jak i dlaczego warto prowadzić warsztaty tworzenia aplikacji mobilnych? Efektem warsztatu będzie pełnowartościowa aplikacja mobilna stworzona na podstawie jednego z kilku przygotowanych szablonów. Każdy uczestnik będzie mógł pobrać ją na swoje urządzenie mobilne. Uczestnicy są proszeni o zabranie na warsztaty własnego sprzętu (tabletów, smartfonów).

Więcej informacji: Ewa Korzeniowska, tel.: +48 22 380 49 82, http://www.nina.gov.pl/.       Narodowy Instytut Audiowizualny, ul. Wałbrzyska 3/5 | 02-739 Warszawa.